در اندیشه یک لقمه نان حلال

قیمت دلار 53000 هزار تومان

طلا 2.600.000هزار تومان

شعر پروین اعتصامی مست و هوشیار -- خیلی عالیه حتما بخونید

 محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت مست گفت ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست 
 گفت: مستی، زان سبب افتان و خیزان میروی گفت: جرم راه رفتن نیست، ره هموار نیست 
 گفت: میباید تو را تا خانه‌ی قاضی برم گفت: رو صبح آی، قاضی نیمه‌شب بیدار نیست 
 گفت: نزدیک است والی را سرای، آنجا شویم گفت: والی از کجا در خانه‌ی خمار نیست 
 گفت: تا داروغه را گوئیم، در مسجد بخواب گفت: مسجد خوابگاه مردم بدکار نیست 
 گفت: دیناری بده پنهان و خود را وارهان گفت: کار شرع، کار درهم و دینار نیست 
 گفت: از بهر غرامت، جامه‌ات بیرون کنم گفت: پوسیدست، جز نقشی ز پود و تار نیست 
 گفت: آگه نیستی کز سر در افتادت کلاه گفت: در سر عقل باید، بی کلاهی عار نیست 
 گفت: می بسیار خوردی، زان چنین بی خود شدی گفت: ای بیهوده‌گو، حرف کم و بسیار نیست 
 گفت: باید حد زند هشیار مردم، مست را گفت: هوشیاری بیار، اینجا کسی هشیار نیست 

زخم معده دارید: این ۶ خوراکی را هر روز بخورید!

زخم معده خود را با درد و سوزش در ناحیه شکم، احساس سنگینی و ریفلاکس، استفراغ و حتی خونریزی معده نشان می‌دهد.

در این میان انواع مختلفی از غذا‌ها وجود دارد که می‌تواند به تنظیم pH معده کمک کند و با کاهش اسید معده، علائم این عارضه را کاهش دهد:

هویج: هویج یکی از سبزیجات توصیه شده برای مبتلایان به زخم معده است. این سبزی دارای خواص قلیایی و شفابخش بوده و حتی درمان کننده زخم‌های روده نیز هست. وجود فیبر در این سبزی منجر به پیشگیری از یبوست و بواسیر می‌شود.

سیب: با توجه به غلظت بالای مواد مغذی ضروری، سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها با خاصیت دارویی است. این میوه حاوی اسید‌های آلی بوده که به عنوان تنظیم کننده سیستم گوارش عمل می‌کنند. مصرف سیب برای تسکین زخم معده، گاستریت، یبوست و اسهال توصیه می‌شود.

آلوئه ورا: کریستال‌های گیاه آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارند. اگر شما دچار زخم معده هستید، می‌توانید با مصرف این گیاه تولید بیش از حد اسید و تحریک مخاط معده را کنترل کنید.

مصرف آلوئه ورا باعث مهار رشد بیش از حد باکتری‌های هلیکوباکتر پیلوری می‌شود و بافت آسیب دیده ناشی از اسید بیش از حد را بازسازی می‌کند.

موز: این میوه غنی از نشاسته و ترکیبات قلیایی است که پس از جذب در بدن، منجر به تنظیم pH معده می‌شوند. خوردن موز به بهبود زخم معده کمک می‌کند و مواد مغذی آن بافت‌های آسیب دیده معده را درمان می‌کنند. مصرف موز ناراحتی ناشی از ریفلاکس اسید و گاستریت را کاهش می‌دهد.

سیب زمینی: سرشار از نشاسته، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها برای بهبود روند هضم است. سیب زمینی حاوی مولکول‌ها و ترکیباتی است که خواص آنتی باکتریایی دارد، سوزش شکمی را کاهش می‌دهد و تورم و ریفلاکس را متوقف می‌کند.

دانه کتان: وقتی این دانه‌ها را با آب آغشته می‌کنید، ماده ژلاتینی اطراف آن‌ها را دربر می‌گیرد که برای درمان زخم معده بسیار مفید است. مصرف این دانه‌ها التهاب و سوزش ناشی از زخم معده را کاهش می‌دهد. دانه‌های کتان سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و فیبر است و برای ترمیم بافت معده مفید به نظر می‌رسد.

فواید سیب برای سلامتی و خواص

فواید سیب برای سلامتی و خواص

۱. ضد سرطان
سیب، دارای توانایی‌های ضدسرطان قوی است، که بدن را از شر سلول‌های سرطانی ایمن نگه میدارد؛ این، یکی از بهترین مزایای سیب است. دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم، موافق هستند که مصرف سیب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا ۲۳ درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می‌دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلول‌های سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است. علاوه بر این، سرطان کولورکتال را می‌توان با مصرف فیبر از بین برد بنابراین دفعه بعد که پوست سیب را در زباله می‌اندازید، به ارزش غذایی آن فکر کنید.

۲. ضد کلسترول
سیب حاوی مقدار زیادی فیبر می‌باشد. موقعی که ما سیب میخوریم فیبر‌های محلول با چربی‌های روده رقابت می‌کنند. این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاه...................

ادامه نوشته

ایمنی‌زایی سینوفارم مشابه آنتی‌بادی حاصل از ابتلا-1400-05-18

به گزارشی از پایگاه اینترنتی cgtn، همه ویروس‌ها با گذر زمان جهش پیدا می‌کنند. ویروس کرونا نیز از زمان آغاز شیوع تاکنون چندین بار جهش یافته است. همانطور که مشخص است گونه‌ های جدید ویروس کرونا نیز ویژگی‌ های منحصر به فرد خود را دارد که با گونه‌ های پیشین متفاوت خواهد بود.

 

                                                   ایمنی‌زایی سینوفارم مشابه آنتی‌بادی حاصل از ابتلا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکی از گونه‌ های نگران کننده ویروس کرونا گونه دلتا است. محققان معتقدند که سرعت انتقال‌ پذیری این گونه از ویروس دو برابر گونه اصلی است و با سرعت بیشتری منتقل می‌ شود. همچنین آسان‌ تر به سلول‌ های میزبان ریه متصل شده و باعث بروز علائم شدید بیماری کووید -۱۹ می‌ شود. اطلاعات ارائه شده نشان می‌ دهد که گونه دلتا ویروس کرونا ممکن است تأثیرات آنتی بادی تولید شده توسط واکسن‌ ها را خنثی کند.اکنون نتایج یک مطالعه که در یکی از دانشگاه های سریلانکا انجام شده است، نشان می دهد که واکسن سینوفارم کرونا ساخت چین در برابر گونه دلتا کرونا به اندازه زیادی موثر است. بر اساس نتایج این مطالعه ۹۵ درصد افرادی که دو دز واکسن سینوفارم دریافت کرده بودند، آنتی بادی های مشابه یک فرد مبتلا به کووید -۱۹ طبیعی را داشتند.


همچنین نتایج این بررسی‌ نشان می‌ دهد که واکسن‌ کرونای تولیدشده توسط شرکت داروسازی سینوفارم در کشور چین می تواند با گونه دلتا ویروس کرونا مقابله کند و مانع بروز بیماری کووید -۱۹ شود. این واکسن‌ خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌ دهد.

واکسن سینوفارم از نوع واکسن غیرفعال‌ شده ویروس کووید-۱۹ است. برای ساخت آن ابتدا ویروس روی کشت سلولی (Vero Cell) تکثیر شده و پس از غیرفعال‌سازی ویروس و عملیات تغلیظ و خالص‌سازی، با استفاده از ادجوانت آلومینیوم به شکل مایع واکسن تبدیل شده است.

این واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال کاربرد دارد. اگرچه در بروشور واکسن ذکر شده که برای گروه‌ های بالاتر از ۱۸ سال قابل استفاده است اما با توجه به محدود بودن حجم نمونه در سالمندان در نتایج کارآزمایی اولیه منتشر شده در ابتدا و تا زمان دریافت اطلاعات تکمیلی، توصیه به استفاده این واکسن در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال شده بود. ولی اکنون در همه گروه‌ های سنی بالای ۱۸ سال استفاده می‌ شود.

در مطالعات بالینی، عوارض شدید با این واکسن گزارش نشده است. شایع‌ ترین عارضه، درد در محل تزریق بوده است که بالاتر از ۱۰ درصد گیرندگان واکسن این علایم را نشان داده‌ اند و در کل بین یک تا ۱۰ درصد از گیرندگان واکسن نیز سایر علایم مانند تب موقت، احساس ضعف، سردرد، اسهال، قرمزی، سفتی، تورم و خارش محل تزریق داشتند. راش جلدی (ضایعه پوستی) در محل تزریق، تهوع و استفراغ، خارش در محل‌ های غیر از تزریق، درد عضلانی، درد مفاصل، خواب آلودگی و گیجی از عوارض ناشایع بعد از تزریق واکسن بوده که حدود یک در هزار تا یک درصد گیرندگان واکسن را شامل شده است.

ادامه نوشته

دعای سفره - غذا

یه دعایی هست با بچه ها موقع تناول غذا می خونیم همون دعای سفره چون خودم خیلی پیگیر بودم

 

که پیداش کنم اینجا گذاشتم تا مربیان گرامی و بازدید کننده های محترم استفاده کنند.

انشاله مورد قبول خداوند هم واقع بشه .

بسم الله الرًحمنٍ الرحیمْ

اللهمً ارزقنا رزقاً حلالاً طیباً واسعا َ وجعلنا من الشاکرینْ

برحمتک یا ارحم الراحمین

( خدایا به ما روزی حلال بده َ زیاد بده َ وما را ازشکر کنندگان قرار بده)

مباني حسابداري دولتي

مباني حسابداري دولتي:

 1- حسابداري نقدي-2- حسابداري تعهدي-3- حسابداري نيمه تعهدي-4- حسابداري تعهدي تعديل شده-5- حسابداري نقدي تعديل شده

 1- حسابداري نقدي:

در حسابداري نقدي درامدها در سال مالي وصول وجوه نقد مربوط و هزينه ها در سال مالي پرداخت وجوه نقد مربوطه به حساب منظور مي شوند.

صورتهاي مالي كه با حسابداري نقدي تنظيم مي شود معمولا فاقد حسابهاي دريافتني و پرداختني است. اموال خريداري شده نيز ممكن است به جاي انعكاس در حسابهاي دارايي ثابت، در هنگام خريد مستقيما به حساب هزينه منظور شود، ولي سرمايه گذاريها و بدهيهاي بلندمدت ناشي از فعاليتهاي مالي نقدي معمولا در حسابهاي ترازنامه اي ثبت مي شوند. سرمايه گذاريها و اوراق بهاداري كه نقدا خريداري شده اند به بهاي تمام شده ثبت مي شوند ولي در ترازنامه معمولا ارزش بازار آنها نيز در داخل پرانتز در مقابل بهاي تمام شده نشان داده مي شود. سرمايه گذاريها و اوراق بهاداري كه به عنوان كمك يا هديه دريافت شده است به ارزش متعارف بازار در تاريخ دريافت در حسابها منظور مي شود.

 2- حسابداري تعهدي:

در حسابداري تعهدي درامدها در سال انجام خدمات يا فروش كالاها، و هزينه ها در سال دريافت كالاها و خدمات و ايجاد تعهد به حساب منظور مي شوند.

در حسابداري بازرگاني به منظور رعايت اصل وضع هزينه ها

ادامه نوشته

قیمت دلار 990712

قیمت 30هزار تومان یعنی 300.000ریال

قیمت طلا 1.340.000هزارتومان

قیمت سکه 14.220.000هزارتومان

 

خواص سیاه دانه و درمان ۱۰۰۰ درد با سیاه دانه

سیاه دانه - خواص سیاه دانه و عسل برای سلامتی بدن - درمان سیرع سرماخوردگی با سیاه دانه و عسل

1-از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

2- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.

3-در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

4-ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

5-برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

6-مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.

8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.

9- برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

10-برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

11-می تواند سنگ های کلیه و مثانه را از بین ببرد.

12-در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

13- موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.

14- از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند

15-باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

16- با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.

17-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

18- سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

19- افزایش دهنده طبیعی میل جنسی

20- افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم است.

ادامه نوشته

بازگشت دوباره به وبلاگ با تجربه جدید از بورس

باسلام

دوباره من به وبلاگم برگشتم با تجربه خیلی خوب از بورس و کلی سود 

حالم خیلی خوبه امروز 

 

 

 

 

جهت تست کردن موبایل های سامسونگ از این کد استفاده کنید

*#عدد صفر*#

جهت تست کردن گوشی های موبایل سامسونگ فراموش نکنید

بدون شرح --- قطعی اینترنت و حق الناس

ترکیبی های مضر

در مطلب زیر درباره‌ی بعضی از مواد غذایی‌ای صحبت خواهیم کرد که هرگز نباید آن‌ها را باهم بخوریم. به گزارش «تابناک» به نقل از روزیاتو، نظریات مختلفی در مورد ترکیب مواد غذایی مختلف با یکدیگر مطرح شده که همه‌ی ما تا به حال چیزهایی در مورد آن‌ها شنیده ایم. گرچه در مورد بعضی از این نظریات اختلاف نظرهایی از سوی کارشناسان وجود دارد، اما در مواردی هم کارشناسان در مورد مضر بودن بعضی ترکیبات غذایی متفق القول بوده اند. در حقیقت، اگر می‌دانستیم خوردن این مواد غذایی باهم چه بر سر سیستم گوارشی ما می‌آورد، دیگر هرگز سراغ چنین ترکیب‌های غذایی‌ای نمی‌رفتیم. بعضی از پیامدهای کوتاه مدت این ترکیبات مضر عبارتند از گاز شکم، نفخ، شکم درد، حالت تهوع، احساس خستگی و بروز مشکل در اجابت مزاج. این پیامدهای کوتاه مدت می‌توانند در عرض یک یا دو روز برطرف شوند، اما ترکیبات غذایی مضر پیامدهای بلند مدتی هم دارند که می‌توانند به مشکلات جدی تری مثل بدبویی دهان، خشکی پوست، بروز ضایعات پوستی، التهاب مزمن، مختل شدن خواب، کاهش انرژی و مشکلات گوارشی مزمن بینجامند. البته بدن همه‌ی افراد مانند هم نیست و هر کسی به یک شکل و اندازه‌ای به ترکیبات غذایی نامناسب واکنش نشان می‌دهد. با این حال، بسیاری از افراد یک ماده‌ی غذایی خاص را مقصر مشکلات گوارشی و آلرژی‌های خود می‌دانند، در حالی که در واقع ترکیب مواد غذایی است که باعث چنین مشکلاتی شده است. به علاوه، بسیاری از ما آنچنان به مشکلات گوارشی خود عادت کرده ایم که تصوری از شرایط خود در نبود آن‌ها نداریم. اما با مقایسه همه چیز روشن خواهد شد. اگر مدتی این نکات را رعایت کنید و به دستگاه گوارشی خود استراحت دهید، متوجه بهبود وضعیت گوارشی تان خواهید شد، دیگر خبری از آن هوس‌های غذایی دردسرساز نخواهد بود، انرژی بیشتری خواهید داشت و از شکم صاف تری هم برخوردار خواهید شد.

۱- خوردن آب یا آب میوه به همراه غذا با خوردن آب یا آب میوه به همراه غذا، یکی از سمی‌ترین ترکیب‌های غذایی را وارد بدن خود می‌کنید. آب، اسیدهای معده را رقیق و از تأثیر آن در تجزیه‌ی پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها کم می‌کند؛ بنابراین ۱۰ دقیقه قبل از غذا، آب بخورید. این کار جلوی پرخوری و رقیق شدن آنزیم‌های معده را می‌گیرد.

۲- خوردن میوه بعد از غذا متخصصان پی برده اند میوه‌ها ترکیب خوبی با دیگر مواد غذایی ندارند. چون میوه‌ها حاوی قندهای ساده‌ای هستند که نیازی به هضم شدن ندارند. به همین دلیل، مدت زیادی در معده باقی نمی‌مانند. اما دیگر مواد غذایی، مثل مواد پرچرب، پروتئینی و نشاسته دار، مدت زمان بیشتری در معده باقی می‌مانند، چون باید بیشتر هضم شوند؛ مثلاً هضم مواد نشاسته دار حدود ۲ ساعت و هضم مواد پروتئینی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد؛ بنابراین اگر بعد از خوردن وعده‌های غذایی، سراغ میوه‌ها بروید، نوعی ترافیک در معده‌ی شما به وجود می‌آید؛ قند میوه بسیار بیشتر از آنچه که باید در معده باقی خواهد ماند، مسأله‌ای که باعث نفخ و از آن بدتر، از دست رفتن مواد مغذی میوه‌ها به دلیل فرآیند تخمیر در معده می‌شود. تخمیر نوعی عمل باکتریایی است که بر روی مواد غذایی صورت می‌گیرد که باعث تجزیه‌ی آن‌ها می‌شود.

۳- ترکیب مواد نشاسته دار و پروتئینی مثل لازانیا و ساندویچ‌های پنیری ترکیب مواد پروتئینی (مثل گوشت، پنیر و غیره) و نشاسته دار (مثل ورقه‌های لازانیا، نان و غیره) را یکی از بدترین ترکیب‌های غذایی می‌دانند، چون این مواد در واقع همدیگر را خنثی می‌کنند. پروتئین توسط اسیدی در معده هضم می‌شود، در حالی که نشاسته باعث ترشح آنزیمی می‌شود که محیطی قلیایی به وجود می‌آورد. به همین دلیل این دو ماده یکدیگر را خنثی می‌کنند و این مسأله دستگاه گوارش شما را به محیطی مناسب برای رشد باکتری‌های مضر و بروز التهاب تبدیل می‌کند.

۴- ترکیب مواد نشاسته دار و اسیدی مثل پاستا با سس گوجه فرنگی و پنیر گوجه فرنگی یک ماده‌ی غذایی اسیدی است و توصیه می‌شود آن را به همراه کربوهیدرات‌های نشاسته داری مثل پاستا مصرف نکنید. اسید و نشاسته دو ماده‌ی شیمیایی کاملاً متفاوت هستند. بدن برای هضم این ترکیب باید انرژی بسیار زیادی را صرف کند، به همین دلیل بعد از خوردن این غذا احساس خستگی خواهید کرد. اسیدهای گوجه فرنگی آنزیم‌های درون پاستای نشاسته دار را تضعیف می‌کنند و باعث دلمه بستن شیر درون پنیر هم می‌شوند. به علاوه، اسید سس پاستا در معده هضم می‌شود و نشاسته‌ی پاستا در روده‌ی کوچک. این دو ماده به موقع هضم نمی‌شوند و تنها یکجا باقی می‌مانند و فاسد می‌شوند، مسأله‌ای که در نهایت می‌تواند باعث ابتلا به سندرم نشت روده شود که مشکل بسیار جدی‌ای است. پاستا با سس پستو یا سبزیجات سرخ شده گزینه‌ی مناسب تری است.

۵- ترکیب پروتئین با پروتئین مثل سوسیس تخم مرغ پروتئین سخت هضم‌ترین ماده برای بدن به شمار می‌رود. با بالا رفتن سن، بدن هیدروکلریک اسید کمتری تولید می‌کند، ماده‌ای که برای هضم مواد غذایی به آن احتیاج داریم. این اسید باعث ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که برای تجزیه‌ی پروتئین ضروری هستند. هضم همزمان چندین پروتئین مختلف برای معده بسیار دشوار است.

۶- ترکیب کربوهیدرات‌ها با پروتئین‌های حیوانی مثل گوشت با سیب زمینی یا نان وقتی یک کربوهیدرات را با یک ماده‌ی پروتئینی می‌خورید، این مواد یکدیگر را بی اثر می‌کنند، یعنی پروتئین فاسد و کربوهیدرات تخمیر می‌شود. این مسأله باعث تولید گاز شکم و نفخ می‌شود. شاید مصرف طولانی مدت این ترکیب شما را در برابر مشکلات آن مصون کرده باشد، اما بهتر است از ترکیب‌های مکملی مثل انواع لوبیا و برنج استفاده کنید که ترکیب پرفایده‌ای هم هست.

۷- ترکیب شیر و موز کارشناسان ترکیب شیر با موز را یکی از سنگین‌ترین و سم سازترین ترکیبات غذایی می‌دانند. موز هنگام هضم شدن ترشیده می‌شود و باعث دلمه بستن شیر و تبدیل آن به یک ماده‌ی مخاط ساز می‌شود. این ترکیب غذایی برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند هم مضر است، چون هم موز و هم شیر قند طبیعی دارند و در نتیجه، خوردن ترکیب آن‌ها باعث افزایش ناگهانی انسولین می‌شود که برای بدن بسیار مضر است. انسولین یکی از هورمون‌هایی است که باعث انباشت چربی در بدن می‌شود. اگر از طرفداران ترکیب شیر و موز هستید، اول از همه مطمئن شوید که موز کاملاً رسیده باشد و علاوه بر این، با اضافه کردن هل و جوز هندی به این ترکیب می‌توانید هضم آن را برای بدن تان راحت‌تر کنید.

۸- ترکیب خیار و گوجه گوجه فرنگی ویتامین C زیادی، حتی بیشتر از پرتقال دارد. اما خیار حاوی آنزیم‌هایی است که کار جذب ویتامین C را مختل می‌کند، مسأله‌ای که دستگاه گوارش را کمی اذیت می‌کند و بعضی از فواید این دو ماده‌ی غذایی را از بین می‌برد.

۱۰- ترکیب ماست و میوه کارشناسان معتقدند ترکیب میوه‌های ترش با مواد لبنی می‌تواند توانایی هضم را پایین بیاورد، فلورهای روده را تغییر دهد، مواد سمی در بدن تولید کند و باعث گرفتگی سینوس‌ها و نشانه‌های شبه آلرژی شود. با این حال، اگر علاقه‌ی زیادی به دسرهای حاوی ماست دارید، روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از مضرات این ترکیب کم کنید. اول آنکه، از خوردن ماست به صورت سرد پرهیز کنید؛ از ماست ساده و بدون طعم استفاده کنید و آن را با دمایی به اندازه‌ی دمای اتاق میل کنید. دوم آنکه، به جای میوه‌های ترش، ماست را با مقدار کمی عسل، دارچین و کشمش ترکیب کنید.

۱۱- ترکیب میوه و سبزیجات میوه‌ها سریع‌تر هضم می‌شوند و قند بیشتری دارند، مسأله‌ای که می‌تواند فرآیند هضم سبزیجات را به تعویق بیندازد. با این حال اگر مجبور به ترکیب میوه‌ها با سبزیجات هستید، مثلاً برای درست کردن اسموتی به هر دوی آن‌ها نیاز دارید، از سبزیجات برگ دار سبز رنگ استفاده کنید.

۱۲- ترکیب نان سفید و مربا اگر نگران قند خون تان هستید، مصرف کربوهیدرات‌های ساده (مثل نان) ایده‌ی خوبی نیست. این مواد باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شوند. اضافه کردن قندهای تصفیه شده (مثل مربا) وضع را بدتر هم می‌کند. بدن از قند زیاد خوشش نمی‌آید. در نتیجه این قند اضافی در سلول‌های چربی انباشته می‌شوند، که به نوعی حکم زباله دانی بدن را دارند. این سلول‌ها محدودیتی در ذخیره‌ی قند ندارند، مسأله‌ای که باعث افزایش وزن می‌شود.

۱۳- ترکیب هندوانه با هر چیزی هندوانه یکی از میوه‌های پرطرفدار فصل تابستان است و در این روزهای گرم جایگاه پررنگی در رژیم غذایی ما پیدا می‌کند. یکی از ترکیبات پرطرفدار با این میوه، هندوانه و پنیر است. هضم مواد لبنی بیشتر از هندوانه طول می‌کشد، به همین دلیل وقتی معده رسیدگی به هندوانه را شروع کند، شیر در معده دلمه خواهد بست. در حقیقت، هندوانه سریع‌تر از اغلب مواد غذایی هضم می‌شود، به همین دلیل، اگر آن را با ماده‌ی غذایی دیگری ترکیب کنید، بدن خود را به دردسر خواهید انداخت.

۱۴- ترکیب چای و شیر بیشتر انواع چایی آنتی اکسیدان زیادی دارند، موادی که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از آنتی اکسیدان‌های موجود در چای بهره‌مند شوید، بهتر است چای تان را به جای شیر با لیموترش میل کنید. مشکل اینجا است که پروتئین‌های موجود در شیر به آنتی اکسیدان‌های چای می‌چسبند و جلوی هضم شدن آن‌ها را می‌گیرند. کافئین موجود در چای هم از جذب کلسیم شیر می‌کاهد.

خواص گوشت اردک

خواص گوشت اردک و مغذی بودن آن برای رشد و سلامت ما اهمیت فراوانی دارد چرا که منبع غنی از پروتئین هایی با کیفیت فراوان است، گوشت اردک دارای چربی و کلسترول بالایی است به همین دلیل مصرف آن برای کسانی که کلسترول بالایی دارند باید کنترل شده باشد. خاصیت های گوشت اردک نیز همچون خواص گوشت بوقلمون و خواص گوشت بلدرچین با مزیت ها و ویژگی های خاص و متفاوتی همراه است. خواص گوشت اردک و فواید دارویی و درمانی مصرف گوشت این پرنده بیشترین چربی اردک در پوست و زیر سینه آن است که دلیل این چربی در زیر پوست آن ها این است که در برابر سرما از خود محافظت کنند. ناگفته نماند که قسمت سینه و ران اردک پروتئین بیشتری دارد طوری که ۱۰۰ گرم آن بدون پوست ۲۰۱ کالری و با پوست ۳۳۷ کالری انرژی دارد و همچنین خواص گوشت اردک از مرغ بیشتر است. خواص گوشت اردک و فواید دارویی و درمانی مصرف گوشت این پرنده خواص گوشت اردک * گوشت اردک مخصوصا جگر و بال های ان به دلیل دارا بودن آهن و روی در رفع کم خونی بسیار موثر است. * دارا بودن کلسترول خوب و از بین بردن کلسترول و چربی های بد که تضمین کننده سلامتی بدن است. * سرشار از آنتی اکسیدان و از بین برنده رادیکال های آزاد و جلوگیری از به وجود آمدن سلول های سرطانی. * از جمله خواص گوشت اردک دارا بودن ویتامین های B6 و B12 در گوشت اردک باعث تقویت سیستم عصبی، افزایش متابولیسم، افزایش اشتها می شود. * دارا بودن انواع ویتامین و پروتئین باعث تامین انرژی روزانه بدن می شود و به دلیل پروتئین زیاد باعث می شود معده مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند و از اشتهای کاذب هم جلو گیری می کند * دارا بودن ویتامین b3یا همان نیاسین موجود در گوشت اردک نقش مهمی در تنظیم متابولیسم چربی در بدن می‌کند و همچنین باعث روان شدن و نرم شدن دستگاه گوارش می شود . * به دلیل بالا بودن چربی گوشت اردک خاصیت چاق کنندگی بالایی برای افراد لاغر دارد. * با خوردن گوشت اردک می توانید کلیه های خود را تقویت کنید زیرا تاثیر مثبتی بر روی کلیه ها دارد که بهتر است در برنامه غذایی خود جای دهید . * خوردن منظم گوشت اردک برای کسانی مشکل در قوای جنسی دارد پیشنهاد می شود زیرا باعث بیشتر شدن قوای جنسی فرد می شود * گوشت اردک به دلیل دارا بودن مواد مغذی از جمله مس تاثیر فراوانی بر حفظ سلامتی جسمی و ذهنی دارد. * گوشت اردک به دلیل دارا بودن سدیم به تغذیه عضلات و حفظ حداکثر عملکرد آنها کمک می‌کند. و همچنین می‌تواند خطر گرفتگی عضله را کاهش داده یا آن را درمان کند. سدیم، فشار عصبی که باعث ایجاد درد در بدن می‌شود را کاهش می‌دهد و باعث تثبیت فشار خون هم می شود. * مواد معدنی موجود در گوشت اردک باعث تسکین درد گلو ، درمان سرفه ،صاف کردن صدا و در برطرف کردن خشکی سینه نقش به سزایی دارد. * دارا بودن ویتامین B2یا همان ریبو فلاوین در گوشت اردک باعث حفظ سلامت مو را تضمین و همچنین از ریزش مو و چرب شدن زیاد مو جلوگیری می کند. * از خواص گوشت اردک دارا بودن فسفر موجود در ان است که باعث تحکیم استخوان ها و دندان ها می شود. خواص گوشت اردک و فواید دارویی و درمانی مصرف گوشت این پرنده گوشت اردک باید قبل از خوردن کامل پخته شود. برای رفع بوی زهم اردک هم باید گوشتش را ۳ بار با آب جوشاند و آب آن را دور ریخت و سپس پیاز، سبزی و ادویه های مختلف را به آن اضافه کنید. و در آخر برای لذیذ شدنش می توانید آن را در روغن سرخ کنید. و در آخر باید گفت به دلیل بالا بودن چربی و کلسترول گوشت اردک کسانی که دچار ناراحتی های قلبی و فشار خون هستند باید از مصرف ان خود داری کنند و زیاده روی در مصرف ان باعث انسداد رگها، چاقی و بالا رفتن کلسترول می شود.

وازلین چه کاربردهایی دارد؟

واکس زدن کفش‌ها برای تمیز و نو کردن کفش‌های قدیمی‌تان کافی است کمی وازلین روی آن بمالید. رنگ کردن مو اگر موهایتان را در خانه رنگ می‌کنید، احتمالاً با این مشکل روبه‌رو هستید که دور صورتتان هم رنگ می‌گیرد. برای جلوگیری از این مشکل سرتاسر گوشه‌های صورتتان را وازلین بمالید تا رنگ به آن نفوذ نکند. تمیز کردن ماشین اصلاح یک لایه نازک وازلین روی ماشین اصلاح صورتتان بمالید تا برای مدت طولانی‌تری تیز بمانند. البته دقت کنید که تیغ ماشین حتماً خشک باشد تا از زنگ‌زدگی آن جلوگیری شود. اینکار باعث می‌شود ماشین خیلی نرم‌تر هم روی صورتتان کشیده شود. درمان خشکی پا اگر پاشنه پاهایتان ترک خورده است، کافی است شب‌ها کمی وازلـین روی ترک‌ها بمالید و روی آن جوراب بپوشید. طی چند روز خواهید دید که ترک‌های پاشنه از بین رفته‌اند و پاهایتان زیباتر و سالم‌تر شده‌اند. ترمیم دور ناخن برای سالم نگه داشتن پوست و گوشت دور ناخن‌کافی است روی آن وازلیـن بمالید تا هم نرم و مرتب بمانند و هم احتمال به داخل گوشت رفتن ناخنتان کمتر شود. ماندگار کردن عطر بهترین روش برای ماندگار نگه داشتن بوی عطرتان این است که روی قسمتی که می‌خواهید عطر بزنید قبلش کمی وازلیـن بمالید. تازه نگه داشتن کدوی تنبلِ هالووین چه کسی فکر می‌کرد که یک محصول زیبایی بتواند باعث تازه نگه داشتن کدو تنبل هم شود؟ کافی است کمی وازلین روی پوست کدو تنبلتان بمالید تا بتوانید آن را تا رسیدن هالووین‌تر و تازه نگه دارید. جلوگیری از رفتن شامپو به چشم‌ها این مورد خیلی به درد مادر‌ها می‌خورد. کافی است کمی وازلین درست بالای ابرو‌های فرزندتان بمالید تا آب را به کناره‌های صورتشان هدایت کند و دیگر آب یا شامپو داخل چشمشان نرود. پنهان کردن موخوره گاهی اوقات تنبلی‌مان می‌آید آنطور که آرایگرمان می‌گوید نوک موهایمان را چند وقت بکبار کوتاه کنیم و ممکن است موخوره‌های سر مو‌ها به نظر زننده برسند. تا زمانی که سرتان خلوت‌تر شود که بتوانید برای مرتب کردن مو‌ها پیش آرایشگر بروید، می‌توانید نوک موهایتان را کمی وازلین بزنید تا موخوره‌ها را به صورت موقتی برایتان بپوشاند. پاک کردن لکه‌های آرایشی از روی لباس کافی است کمی وازلین روی لکه‌ی موردنظر بمالید و بعد مثل همیشه آن لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید. وقتی از ماشین بیرون بیاورید خواهید دید که هیچ اثری از آن نمانده است. محافظت از زخم‌ها و بریدگی‌ها آن زمانی که وازلین برای بار اول کشف شد، کارکنان معدن آن را روی ذخم‌ها، کبودی‌ها و خراش‌های پوستی‌شان می‌مالیدند تا از عفونی شدن آن‌ها جلوگیری کرده و کمک کنند که سریعتر التیام یابند. البته هیچ ماده ضدعفونی‌کننده‌ای در وازلین وجود ندارد، ولی می‌تواند بعنوان مانعی برای کثیفی و میکروب عمل کند. پاک کردن آدامس از روی مو‌ها برای پاک کردن آدامس از مو‌ها استفاده از مواد بوداری مثل مایونز و کره بادام‌زمینی را فراموش کنید و به جای آ. از وازلین استفاده کنید. آن قسمت از مو‌ها که آدامسی شده است را به وازلین آغشته کنید و می‌بینید که چقدر سریع آدامس‌ها بدون آسیب زدن به مو‌ها برداشته می‌شوند. پاک کردن موم شمع وقتی شمع می‌سوزد و کمی از موم آن روی سطوح دیگر می‌ریزد، می‌توانید آن را با کمک وازلین پاک کنید. کمی از آن را روی آن سطح بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و بعد آن را با دستمال پاک کنید. ترمیم خراش‌ها و ترک‌های جزئی وسایل چوبی روی خراشیدگی‌ها یا ترک‌های وسایل چوبی‌تان کمی وازلین بمالید و بگذارید ۲۴ ساعت بماند. بعد آن را به خوبی به خورد آن ترک بدهید و باقیمانده آن را تمیز کنید. پاک کردن آرایش برخلاف پاک‌کننده‌های آرایش که گران هستند، وازلین بسیار ارزان و یکی از بهترین راه‌ها برای پاک‌کردن آرایش به شمار می‌رود.

قبل از تحویل سال 98

باسلام

 با آروزوی سال خوب برای همه دوستان عزیز

این پیام را میزارم و امیدوارم که سال بعد از این گرونی ها خلاص بشیم

دلار 12900

طلا421000هزار تومان

انس جهانی 1306

 

قیمت دلار

امروز 8 اسفند 1397 قیمت دلار 13500 می‌باشد

طلا 430.000تومان

علی برکت الله

 

عنبر نسارا چیست و چه کاربردی دارد؟

دود دادن عنبر نسارا در محیط‌های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاه گاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بروز بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی دارد. به گزارش سایت طب شیعه، با شنیدن این اسم پرطمطراق، انسان ناخودآگاه، یک داروی خوش رنگ و بو را در ذهن خود مجسم می‌کند؛ اما در واقع، عنبر نسارا، پشگل الاغ ماده (به گویش محلی ماچه الاغ) است. در کتب داروسازی طب قدیم، خواص دارویی انواع مدفوع و ادرار انسان و حیوانات مختلف شرح داده شده است. جالب آنجاست که این آثار درمانی به طور مکرر تجربه شده است و در بسیاری موارد گره گشای درمان بیماری‌هایی بوده اند که در حالت عادی درمان آن‌ها بسیار سخت است. برای مثال با مراجعه به یادداشت‌های مرحوم فقید، دکتر عبدالله احمدیه-که خدایش رحمت کناد- موارد متعددی را می‌توان یافت که درد‌های شدید مفصلی و روماتیسمی را با ضماد سرگین گاو درمان نموده اند. البته در کتب طبی قدیم، حتی آثار استفاده خوراکی! از این دارو‌ها هم ذکر شده است، اما از آنجا که استفاده خوراکی آن‌ها در فقه ما حرام شمرده شده است – به استثنای ادرار شتر که با رعایت شرایط و از نظر بعضی فقها، قابل شرب است – ترجیح می‌دهم از این موارد عبور کنم و به سایر خواص عنبر نسارا بپردازم. ۱- دود دادن عنبر نسارا در محیط‌های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بروز بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی دارد؛ به ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرما خورده باشد می‌توان با این کار از افزایش بار ویروس در فضای محل زندگی کاست. ۲- استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه‌های مناسب برای درمان سینوزیت‌های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردرد‌های کهنه نیز موثر است. برای این کار، عنبرنسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید. ۳- گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش‌های بسیار موثر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول‌ها و زخم‌های ترشح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش‌های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم‌ها به ویژه زخم‌های سوختگی دارد. ۴- ضماد کردن مخلوط عنبر نسارا و سرکه روی پیشانی در درمان خون دماغ مفید است. ۵- به روش‌های ذیل می‌توان از عنبر نسارا برای کمک به درمان صرع استفاده کرد: ۵-۱- استنشاق عصاره خشک آن با سرکه. ۵-۲- استفاده از آب عنبر نسارای تازه به عنوان قطره بینی. ۶- پاشیدن پودر عنبر نسارای خشک بر روی انواع زخم‌های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آن‌ها را نیز متوقّف می‌کند. ۷- دود دادن عنبرنسارا برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت‌های واژینال مفید است. روش استفاده به این شرح است: برای این کار ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را همراه با خاکشی و اسپند، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می‌شود، لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی آن بایستید. البته این کار بدون خاکشی و اسپند هم موثر است. اگر هم حوصله ندارید می‌توانید بدون این تشریفات خاص درمان را انجام دهید. برای این کار کمی عنبرنسارا را روی اسفنددودکن روی شعله کم قرار داده بگذارید دودش به واژن بخورد. عنبر نسارا چیست و چه کاربردی دارد؟ این کار را ۲ روز قبل از زمان پریود، ۲ روز در زمان پریود و ۲ روز بعد از پریود انجام دهید. ۸- به همان شیوه فوق الذّکر، دود عنبرنسارا در درمان و و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.

فضلیت زیارت امام حسین ع

از آن جا که آوردن تمامى روایات وارده در فضیلت زیارت سیدالشهداء علیه السلام در گنجایش این نوشتار نیست، و از طرفى تا انسان، انبوه صدها روایت را در این مورد نبیند، به اهمیت قیام عاشوراء در حفظ دین و عظمت اباعبدالله الحسین علیه السلام و عنایت ائمه اطهار علیهم السلام در محور قرار دادن امام حسین علیه السلام نسبت به دین را در نمى یابد، به ناچار تنها به فهرستى از آنچه در فضیلت مادى و معنوى زیارت امام حسین علیه السلام ذکر شده است ، بسنده مى‌شود:

۱) روزى را زیاد مى کند.
۲) عمر را طولانى مى کند.
۳) خطرات را دفع مى کند.
۴) گناهان گذشته و آینده را مى آمرزد.
۵) مى تواند پنجاه نفر را شفاعت کند.

۶) حاجت او کنار قبر مستجاب است .

۷) ملائکه براى زوار دعا مى کنند.
۸) نام او را در اعلى علیین مى نویسند.
۹) هنگام خروج از خانه از گناه خارج مى شود.
۱۰) ثواب هزار حج مقبول دارد.
۱۱) ملائکه مأمور حفظ او و مالش هستند تا برگردد.

۱۲) روز قیامت خداوند بهترین حافظ اوست.
۱۳) در قدم اول آمرزیده و در قدمهاى بعدى
شیعه، امام را مقرب درگاه خدا مى ‏داند و با توسل به او قربى به خداوند پیدا مى کند، همانطور که خودش در قرآن مجید فرمود: «به سوى او وسیله بگیرید» امام را وسیله الهى مى ‏داند. زیرا توسل و شفاعت، بُعدى از ابعاد زیارت است که زائر از این طریق خود را به درگاه الهى نزدیک مى‏ کند
تقدیس مى شود.
۱۴) به هر درهمى ده هزار درهم در دنیا و آخرت به او عوض مى دهند.
۱۵) در قیامت همه آرزو مى کنند از زوار آن امام حسین علیه السلام باشند.
۱۶) زوار امام حسین علیه السلام بر سفره هاى نور هستند در قیامت .
۱۷) زوار امام حسین علیه السلام در جوار پیامبر خدا و امام على و حضرت فاطمه علیهم السلام هستند.
۱۸) زوار امام حسین علیه السلام چهل سال قبل از دیگران به بهشت داخل مى شوند.
۱۹) خداوند مهمات دنیوى زائر را بر آورده مى کند.
۲۰) زائر امام حسین علیه السلام شهید مى میرد.
۲۱) ثواب دو ماه اعتکاف و روزه در مسجدالحرام را دارد.
۲۲) زیارت هر ماه امام حسین علیه السلام ثواب هزار شهید دارد.
۲۳) هر یک قدم که با پاى پیاده بردارد موجب هزار حسنه و آمرزش هزار گناه و بالا رفتن هزار درجه ، براى زائر مى‌شود.
۲۴) هر قدم که پیاده بردارد ثواب آزاد کردن یک بنده از فرزندان اسماعیل دارد.
۲۵) هر یک روز اقامت نزد حضرت معادل هزار ماه است .
۲۶) هر قدم که مى گذارد ثواب یک حج و هر قدم که بر مى دارد ثواب یک عمره دارد، به شرط آنکه بخاطر ریا و شنیدن مردم و بیهوده نباشد.
۲۷) زیارت سیدالشهداء علیه السلام ثواب هزار شهید از شهداى بدر دارد.
۲۸) زیارت سیدالشهداء علیه السلام ثواب هزار صدقه مقبوله دارد.
۲۹) و ثواب هزار روزه دار به زائر مى دهند.
۳۰) و ثواب هزار بنده آزاد کردن دارد.
۳۱) زائر امام حسین علیه السلام اگر از اشقیاء باشد، جزء سعادتمندان نوشته مى شود.
۳۲) ثواب آماده کردن هزار اسب با زین و لجام در راه خدا دارد.
۳۳) زیارت امام حسین علیه السلام، زیارت خداست .
۳۴) ثواب هزار جنگ همراه با پیامبر مرسل یا امام عادل دارد.
۳۵) ثواب زیارت امام حسین علیه السلام قابل شمارش نیست .
۳۶) زیارت حضرت در عرفه ثواب یک میلیون حج و یک میلیون عمره دارد.
۳۷) زیارت امام حسین علیه السلام بهترین عمل است .
۳۸) خداوند به زائر امام حسین علیه السلام مباهات مى کند.
۳۹) پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام براى او دعا مى کنند.
۴۰) پیامبر صلی الله علیه و آله و ملائکه در قیامت با زائر مصافحه مى کنند و با امام حسین علیه السلام محشور مى‌شود.

مواد غذایی مبارز ، آماده جنگ با سرطان

مواد غذایی مبارز ، آماده جنگ با سرطان

سرطان بیماری خطرناکی است که می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی مناسب به جلوگیری از آن پرداخت.

مواد غذایی مبارز ، آماده جنگ با سرطان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سرطان بیماری ترسناکی است که منجر به رشد غیرطبیعی سلول‌ها در بدن می‌شود.

براساس گزارش «فودایت‌سیو»، علت‌های شناخته‌شده‌ای برای ابتلا به سرطان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به ویروس‌ها، سیگار کشیدن، مواد شیمایی، آفتاب‌سوختگی و نوشیدن الکل اشاره کرد.

همچنین افزایش وزن نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و کاهش وزن با غذاهای طبیعی شما را از این بیماری حفظ می‌کند.

از طرفی مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌ها با سرطان مبارزه می‌کنند. خوردن روزانه این مواد غذایی ممکن است از شما در برابر سرطان محفاظت کند.

برخی مواد غذایی که با سرطان‌های مختلف مبارزه می‌کنند، در زیر آمده است.

آلیوم

سیر یکی از بهترین منابع آلیوم است. آلیوم دارای اثرات ضد تومور و ضد میکروبی است و به جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی نیز کمک می‌کند.

سیر همچنین باکتری «هلیکوباکتر پیلوری» را از بین می‌برد. این باکتری با سرطان معده مرتبط است.

این ماده غذایی ممکن است خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، مری، پانکراس و پستان را کاهش ‌دهد.

برای بهتر نتیجه گرفتن، یک حبه سیر را پوست کنده، ریز ریز کنید و به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید و سپس در پختن غذاها از آن استفاده کنید یا آن را با آب ببلعید.

گلوکوزینولات

سبزیجات «کروسیفره» مانند کلم، کلم‌پیچ، گل‌کلم و کلم بروکلی شامل گلوکوزینولات هستند. این آنزیم‌های فعال شبیه به «سولفورافان» هستند زیرا آنها از طریق روده عبور می‌کنند. همچنین سولفورافان با باکتری هلیوباکتر پیلوری مبارزه کرده و آلاینده‌های محیطی را رفع می‌کند.

این سبزیجات به ویژه بروکلی خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، ریه، روده بزرگ، سینه، مثانه، کبد، گردن، دهان، مری و معده را کاهش می‌دهد.

برای نتیجه بهتر، بروکلی را بخارپز کرده و به سیر و روغن زیتون اضافه کنید. این نوع رژیم روزانه نه تنها باعث کاهش وزن سالم شما می‌شود بلکه یک روش خوشمزه برای مبارزه با بسیاری از سرطان‌هاست.

لیکوپین

لیکوپین کاروتنی است که دارای یک رنگ قرمز روشن است. به نظر می‌رسد لیکوپین برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مفید است. علاوه بر این، لیکوپین رشد سلول‌های سرطانی سینه، ریه و مخاط رحم را در آزمایش‌های آزمایشگاهی متوقف می‌کند.

گوجه‌فرنگی یک منبع فوق‌العاده از لیکوپین است. پس بنابراین کمی گوجه‌فرنگی را به بروکلی و سیر اضافه و میل کنید.

از دیگر منابع لیکوپین می‌توان گواوا، هندوانه، پاپایا، گریپ‌فرود، فلفل دلمه‌ای قرمز پخته، مارچوبه پخته، کلم قرمز، انبه و  هویج پخته را نام برد.

بهترین اعمال در روز عید غدیر خم

همچنان صدای پیامبر اکرم(ص) به گوش می‌رسد که فرمود: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» تا پیام ولایت تا روز قیامت ابلاغ شود، برای این روز بزرگ اعمالی از جمله عقد اخوت و اطعام دادن توصیه شده است.
 
به گزارش تسنیم عید غدیر خم که همان بزرگ‌ترین جشن عالم فرا رسیده است و مسلمانان به خصوص شیعیان امیرالمؤمنین(ع) خود را برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر آن آمده می‌کنند،‌ هجدهم ماه ذی‌الحجه که یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت به آحاد جامعه اسلامی است را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته‌اند که از جایگاه بسی عظیم برخوردار است به گونه‌ای که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد دیگر برای آن توصیه شده است،‌آنچه در ادامه می‌آید تنها گوشه‌ای از اعمال عید غدیرخم است:
 
-افطارى دادن
 
در میان اعامل روز غدیر افطارى دادن به مؤمن جایگاهى والا دارد. بر اساس روایات در این عمل فضیلتى بزرگ نهفته است. امام على(ع) مى‏‌فرماید: کسى که مؤمن روزه‌‏دارى را در غدیر افطار دهد، مانند این است که ده فئام را افطار داده است، فردى پرسید: اى امیرمؤمنان(ع) «فئام» چیست؟ حضرت فرمود: صد هزار پیامبر(ص) و صدیق و شهید، آنگاه ادامه داد: پس چگونه خواهد بود فضیلت کسى که جمعى از مؤمنین و مؤمنات را تکفل کند.
 
-عقد اخوت(برادر شدن)
 
روز ولایت روز برادرى است و روز برادرى روز ولایت است، این دو با یکدیگر پیوندى ناگسستنى دارند و حلقه وصلشان ایمان است؛ زیرا از سویى ایمان با ولایت پا مى‏گیرد و از سوى دیگر اهل ایمان برادر یکدیگرند«انما المؤمنون اخوة»، به همین دلیل عقد برادرى یکى از آداب روز غدیر شمرده شده است.
 
این عقد به صورت زیر است: یکى از دو نفر دست راست خود را بر دست راست دیگرى مى‏‌گذارد و مى‏‌گوید:
 
«وَآخَیْتُکَ فِى اللهِ، وَصافَیْتُکَ فِى اللهِ، وَصافَحْتُکَ فِى اللهِ، وَعاهَدْتُ اللهَ وَمَلائِکَتَهُ وَکُتُبَهُ وَرُسُلَهُ وَاَنْبِیآءَهُ وَالاَْئِمَّةَ الْمَعْصُومینَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ عَلى اَنّى اِنْ کُنْتُ مِنْ اَهْلِ الْجَنَّةِ وَالشَّفاعَةِ وَاُذِنَ لى بِاَنْ اَدْخُلَ الْجَنَّةَ لا اَدْخُلُها اِلاّ وَاَنْتَ مَعى»
 
با تو در راه خدا برادر مى‌‏شوم، با تو در راه خدا راه صفا و صمیمیت در پیش مى‌‏گیرم، با تو در راه خدا دست مى‏‌دهم و با خدا، ملائکه، کتاب‌ها، فرستادگان و پیامبرانش و ائمه معصومین(ع) عهد مى‌‏بندم که اگر از اهل بهشت و شفاعت شده، اجازه ورود به بهشت یافتم، داخل آن نشوم مگر آنکه تو با من همراه شوى.
 
آنگاه دیگرى مى‏گوید: «قَبِلْتُ» قبول کردم. سپس مى‌‏گوید: «اَسْقَطْتُ عَنْکَ جَمیعَ حُقُوقِ الاُخُوَّةِ ما خَلاَ الشَّفاعَةَ وَالدُّعآءَ وَالزِّیارَةَ»؛ جز شفاعت و دعا و زیارت، همه حقوق برادرى را ساقط کردم.
 
- پوشیدن لباس پاکیزه و نو
 
امام صادق(ع) فرمود: در روز غدیر لازم است مؤمن پاکیزه‏ترین و فاخرترین لباس خود را بپوشد، مرحوم میرزا جواد آقا تبریزى این عمل را از مستحبات مؤکد غدیر مى‌‏شمرد.
 
-تبریک و تهنیت
 
تبریک و تهنیت از برجسته‌‏ترین آداب هر عیدى است، در اسلام نیز سنت تبریک و تهنیت در عید غدیر جایگاهى ویژه یافته است.
 
امام صادق(ع) شیوه تهنیت گفتن در روز غدیر را چنین آموزش داده است: وقتى یکدیگر را ملاقات کردید، بگویید: «الحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَکْرَمَنَا بِهَذَا الْیَوْمِ وَ جَعَلَنَا مِنَ الْمُوفِینَ بِعَهْدِهِ إِلَیْنَا وَ مِیثَاقِهِ الَّذِی وَاثَقَنَا بِهِ مِنْ وِلاَیَةِ وُلاَةِ أَمْرِهِ وَ الْقُوَّامِ بِقِسْطِهِ‏ وَ لَمْ یَجْعَلْنَا مِنَ الْجَاحِدِینَ وَ الْمُکَذِّبِینَ بِیَوْمِ الدِّین»؛ سپاس خداى را که ما را به این روز گواهى داشت و ما را از مؤمنان و کسانى قرار داد که به پیمان و میثاقى که درباره والیان امرش و بر پا دارندگان قسط و عدالتش از ما گرفته است، وفا کردیم و ما را از انکارکنندگان و تکذیب‏کنندگان رستاخیز قرار نداد.
 
-تبسم
 
امام رضا(ع) فرمود: روز غدیر روز تبسم به روى مؤمنان است، کسى که در این روز به روى برادر مؤمنش تبسم کند، خداوند، در روز قیامت، نظر رحمت به او مى‏‌افکند، هزار حاجتش را برآورده ساخته و قصرى از در سفید برایش بنا مى‏‌کند و صورتش را زیبا مى‏‌سازد.
 
-جشن گرفتن
 
امام رضا(ع) در عید غدیر احوال کسان و اطرافیان خود را تغییر داد و وضع تازه‏‌اى در آنان ایجاد کرد.
 
-حمد کردن
 
پیامبر(ص) فرمود: یکى از سنت‌ها این است که مؤمن، در روز غدیر 100 بار بگوید: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ کَمَالَ دِینِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ».
 
-دید و بازدید
 
امام رضا(ع) فرمود: «کسى که در روز غدیر به دیدار مؤمنى برود خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد و قبرش را وسیع مى‏سازد، هر روز هفتاد هزار فرشته قبرش را زیارت کرده، به او بشارت بهشت مى‏دهند.
 
-روزه
 
امام على(ع) فرمود: اگر بنده مخلصى در روزه این روز اخلاص داشته باشد، همه روزهاى دنیا توان برابرى با آن را ندارد؛ به عبارت دیگر، اگر کسى تمام روزهاى دنیا زنده باشد و همه را روزه‌‏دار سپرى کند، ثوابش کمتر از ثواب روزه این روز خواهد بود، با این وجود روزه روز غدیر خم نزد خداوند در هر سال برابر با صد حج و صد عمره مقبول است..
 
-زیارت
 
یکى از اعمال روز غدیر زیارت امیرمؤمنان على(ع) است.
 
-زینت دادن
 
امام رضا(ع) فرمود: روز غدیر روز زینت است، کسى که براى روز غدیر زینت کند خداوند همه گناهان کوچک و بزرگش را آمرزیده، فرشتگانى به سویش مى‏‌فرستد تا حسنات او را بنویسند و تا عید غدیر سال بعد بر درجات او بیفزایند.
 
-صدقه دادن
 
روز غدیر یکى از مستحبات مؤکد صدقه دادن است. امام على(ع) فرمود: فضیلت یک درهم که در روز غدیر داده شود، با فضیلت 200 هزار درهم برابر است.
 
-صلوات فرستادن
 
امام صادق(ع) فرمود: در روز غدیر، بر محمد و اهل بیتش صلوات بسیار مى‏‌فرستی.
 
-طعام دادن
 
امام رضا(ع) در فضیلت این عمل فرمود: کسى که مؤمنى را در روز غدیر غذا دهد، مانند فردى است که تمام پیامبران و صدیقین را غذا داده است.
 
-عبادت
 
امام رضا(ع) فرمود: غدیر روزى است که خداوند بر مال کسى که در آن عبادت کند، مى‏‌افزاید.
 
-عطر زدن
 
بر اساس برخى از روایات امام صادق(ع) مؤمنان را به استعمال عطر در روز غدیر سفارش کرده است.
 
-غسل کردن
 
علماى شیعه بر استحباب غسل در روز غدیر اجماع دارند و آن را مستحب مؤکد مى‏‌دانند، بهتر این است که غسل در اول روز انجام گیرد.
 
-مصافحه
 
امام على(ع) فرمود: وقتى در روز غدیر یکدیگر را ملاقات کردید، به هم دست بدهید و سلام کنید.
 
-نماز شب عید غدیر
 
این نماز 12 رکعت است، هر دو رکعت یک تشهد دارد و در پایان رکعت دوازدهم باید سلام داد، در هر رکعت، بعد از سوره «حمد»، سوره «توحید» 10 بار و آیةالکرسى یک بار خوانده مى‏شود. در رکعت دوازدهم باید هر یک از «حمد» و «توحید» را هفت بار خوانده و این ذکر را 10 بار در قنوت تکرار کرد: «لا إلهَ إلّا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَلَهُ الْحَمْدُ یُحْیی وَیُمِیتُ وَهُوَ حَیّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى‏ کُلّ شَی‏ءٍ قَدِیرٌ».
 
در دو سجده رکعت آخر، این ذکر 10 بار خوانده مى‏شود: «سبحان من احصى کل شى علمه سبحان من لا ینبغى التسبیح الا له سبحان ذى المن و النعم سبحان ذى الفضل و الطول سبحان ذى العز و الکرم اسألک بمعا قد العز من عرشک و منتهى الرحمة من کتابک و بالاسم الاعظم و کلماتک التامة ان تصلى على محمد رسولک و اهل بیته الطیبین الطاهرین و ان تفعل بى کذا و کذا»(به جاى کذا و کذا حاجت خود را ذکر کند) و سپس بگوید: «انَّکَ سَمِیعٌ مُجِیبٌ».
 
-نماز روز عید غدیر
 
نیم ساعت پیش از ظهر غدیر، دو رکعت نماز مستحب است. در هر رکعت بعد از «حمد»، سوره‏هاى «توحید»، «قدر» و «آیةالکرسى» 10 بار خوانده مى‏شود.
 
- دعا
 
این دعا را که سید بن طاوس از شیخ مفید نقل کرده است،‌ بخواند:
 
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ نَبِیِّکَ وَعَلِىٍّ وَلِیِّکَ وَالشَّاْنِ وَالْقَدْرِ الَّذى خَصَصْتَهُما بِهِ دُونَ خَلْقِکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَعَلِی وَاَنْ تَبْدَءَ بِهِما فى کُلِّ خَیْرٍ عاجِلٍ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ الاْئِمَّةِ الْقادَةِ وَالدُّعاةِ السّادَةِ وَالنُّجُومِ الزّاهِرَةِ وَالاْعْلامِ الْباهِرَةِ وَساسَةِ الْعِبادِ وَاَرْکانِ الْبِلادِ وَالنّاقَةِ الْمُرْسَلَةِ وَالسَّفینَةِ النّاجِیَةِ الْجارِیَةِ فِى الْلُّجَجِ الْغامِرَةِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ خُزّانِ عِلْمِکَ وَاَرْکانِ تَوْحِیدِکَ وَدَعآئِمِ دینِکَ وَمَعادِنِ کَرامَتِکَ وَصِفْوَتِکَ مِنْ بَرِیَّتِکَ وَخِیَرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ الاْتْقِیآءِ الاْنْقِیآءِ النُّجَبآءِ الاْبْرارِ وَالْبابِ
 
الْمُبْتَلى بِهِ النّاسُ مَنْ اَتاهُ نَجى وَمَنْ اَباهُ هَوى اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اَهْلِ الذِّکْرِ الَّذینَ اَمَرْتَ بِمَسْئَلَتِهِمْ وَذَوِى الْقُرْبَى الَّذینَ اَمَرْتَ بِمَوَدَّتِهِمْ وَفَرَضْتَ حَقَّهُمْ وَجَعَلْتَ الْجَنَّةَ مَعادَ مَنِ اقْتَصَّ اثارَهُمْ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ کَما اَمرَوُا بِطاعَتِکَ وَنَهَوْا عَنْ مَعْصِیَتِکَ وَدَلّوُا عِبادَکَ عَلى وَحْدانِیَّتِکَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ نَبِیِّکَ وَنَجیبِکَ وَصَفْوَتِکَ وَاَمینِکَ وَرَسُولِکَ اِلى خَلْقِکَ وَبِحَقِّ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَیَعْسُوبِ الدّینِ وَقاَّئِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ الْوَصِىِّ الْوَفِىِّ وَالصِّدّیقِ الاْکْبَرِ وَالْفارُوقِ بَیْنَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ وَالشّاهِدِ لَکَ وَالدّالِّ عَلَیْکَ وَالصّادِعِ بِاَمْرِکَ
 
وَالْمُجاهِدِ فى سَبیلِکَ لَمْ تَاْخُذْهُ فیکَ لَوْمَةُ لاَّئِمٍ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَجْعَلَنى فى هذَا الْیَوْمِ الَّذى عَقَدْتَ فیهِ لِوَلِیِّکَ الْعَهْدَ فى اَعْناقِ خَلْقِکَ وَاَکْمَلْتَ لَهُمُ الّدینَ مِنَ الْعارِفینَ بِحُرْمَتِهِ وَالْمُقِرّینَ بِفَضْلِهِ مِنْ عُتَقآئِکَ وَطُلَقائِکَ مِنَ النّارِ وَلا تُشْمِتْ بى حاسِدِى النِّعَمِ اَللّهُمَّ فَکَما جَعَلْتَهُ عیدَکَ الاْکْبَرَ وَسَمَّیْتَهُ فِى السَّمآءِ یَوْمَ الْعَهْدِ الْمَعْهُودِ وَفِى الاْرْضِ یَوْمَ الْمیثاقِ الْمَاْخُوذِ وَالجَمْعِ المَسْئُولِ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَقْرِرْ بِهِ عُیُونَنا
 
وَاجْمَعْ بِهِ شَمْلَنا وَلا تُضِلَّنا بَعْدَ اِذْ هَدَیْتَنا وَاجْعَلْنا لاِنْعُمِکَ مِنَ الشّاکِرینَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى عَرَّفَنا فَضْلَ هذَا الْیَوْمِ وَبَصَّرَنا حُرْمَتَهُ وَکَرَّمَنا بِهِ وَشَرَّفَنا بِمَعْرِفَتِهِ وَهَدانا بِنُورِهِ یا رَسُولَ اللّهِ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ عَلَیْکُما وَعَلى عِتْرَتِکُما وَعَلى مُحِبِّیکُما مِنّى اَفْضَلُ السَّلامِ ما بَقِىَ اللّیْلُ وَالنَّهارُ وَبِکُما اَتَوَجَّهُ اِلىَ اللّهِ رَبّى وَرَبِّکُما فى نَجاحِ طَلِبَتى وَقَضآءِ حَوآئِجى وَتَیْسیرِ اُمُورى اَللّهُمَّ
 
اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تَلْعَنَ مَنْ جَحَدَ حَقَّ هذَا الْیَوْمِ وَاَنْکَرَ حُرْمَتَهُ فَصَدَّ عَنْ سَبیلِکَ لاِطْفآءِ نُورِکَ فَاَبَى اللّهُ اِلاّ اَنْ یُتِمَّ نُورَهُ اَللّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ نَبِیِّکَ وَاکْشِفْ عَنْهُمْ وَبِهِمْ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ الْکُرُباتِ اَللّهُمَّ امْلاَءِ الاْرْضَ بِهِمْ عَدْلاً کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً وَاَنْجِزْ لَهُمْ ما وَعَدْتَهُمْ اِنَّکَ لا تُخْلِفُ الْمیعادَ

کالیبره کردن باتری گوشی

. باتری گوشی را شارژ نکنید تا زمانی که خالی شود و گوشی شما خاموش شود. 2. مجدد گوشی را روشن کنید و اجازه دهید که باز خاموش شود 3. گوشی خود را بدون روشن کردن به شارژر وصل کنید و منتظر بمانید که کامل و به طور 100 درصد شارژ شود 4. گوشی را از شارژر جدا کنید 5. گوشی را روشن کنید. نمایش دهنده باتری گوشی، احتمالا عددی کمتر از 100 درصد را نشان می دهد، پس دوباره گوشی را بزنید به شارژ و صبر کنید تا به صورت 100 درصد شارژ شود. 6. گوشی را از شارژ جدا کنید و آن را Restart کنید. اگر نشان دهنده باتری بازهم عددی غیر از 100 را نشان داد، مجددا شروع به شارژ کردن آن کنید تا به 100 درصد برسد. 7. این چرخه را ادامه دهید تا نشان دهنده باتری عدد 100 درصد را نمایش دهد. 8. حالا صبر کنید تا باتری گوشی شما برای بار دیگر خالی شود و گوشی خاموش شود. 9. گوشی خود را کامل بدون قطع و وصل کردن برق، شارژ کنید لطفا در نظر داشته باشید که این روش برای کالیبره کردن همیشه توصیه نمی شود.حتی زمانی که باتری گوشی شما کاملا خالی است و گوشی شما روشن نمی شود، باتری گوشی باز هم میزانی شارژ دارد که از صدمه دیدن گوشی جلو گیری کند. از این روش در هر 3 ماه، فقط یک بار استفاده کنید. این روش زمانی که مشکلات باتری واقعا جدی هستند، استفاده می شود. نکته: کاملا تخلیه کردن یک باتری و تلاش برای شارژ بیشتر از حد اصلا کار درستی نیست. خبر خوب این است که زمانی که باتری های لیتیومی در حال شارژ هستند، بعد از شارژ شدن تا حد مورد نیاز، به صورت خود کار جریان برق قطع می شود و همچنین حتی زمانی که گوشی شما روشن نمی شود، باز هم کمی باتری رزرو دارد. اما باز هم تکرار می کنیم که اینکار را فقط زمانی که واقعا نیاز است استفاده کنید، زیرا دارای عوارضی برای باتری است.

درمان سریع سنگ کلیه بدون نیاز به دارو

افراد زیادی وجود دارند که به سنگ کلیه مبتلا هستند که از دیدگاه طب سنتی دلیل اصلی به وجود آمدن سنگ کلیه، بلغم محجر است.

به گزارش همشهری، مثل همیشه از خواب بیدار می شوید و همه چیز عادی به نظر می رسد تا اینکه احساس می کنید در کمرتان یک درد نسبتا خفیف ایجاد شده است و آن را چندان جدی نمی گیرید. مشغول آمده شدن برای رفتن به محل کارتان هستید که یک مرتبه درد کمرتان شدیدتر می شود، آن قدر شدید که حتی نمی توانید تکان بخورید اول تصور می کنید که این مشکل یک کمردرد ساده است و برای تسکین آن قرص می خورید ولی بعد از گذشت مدت زمانی طولانی، تغییر چندانی در شدت درد احساس نمی کنید برای همین به پزشک مراجعه می کنید و پس از انجام آزمایش های مختلف و سونوگرافی متوجه می شوید که به سنگ کلیه مبتلا هستید.

«دکتر سعید صانعی» متخصص طب سنتی چند درمان خانگی را به افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند، معرفی می کند.

سازندگان سنگ در بدن

افراد زیادی وجود دارند که به سنگ کلیه مبتلا هستند. دلایل زیادی برای به وجود آمدن سنگ کلیه وجود دارد ولی از دیدگاه طب سنتی دلیل اصلی به وجود آمدن سنگ کلیه، بلغم محجر (بلغمی که به حالت سنگ درآمده) است. یکی دیگر از دلایل سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی مزاج سرد کلیه هاست. زمانی که بلغم در کلیه هایی با مزاج سرد باقی می ماند، تبدیل به بلغم کریستالی (بلوری) می شود. کریستال ها به یکدیگر می چسبند و تولید سنگ می کنند.

برای تشخیص کریستال ها باید حتما آزمایش ادرار انجام شود. انجام آزمایش ادرار و تشخیص کریستال، می تواند به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند به شرط آنکه درمان سریعا انجام شود. سنگ کلیه می تواند بدون هیچ علائمی باشد و دلیل دردهای ناشی از آن، جا به جایی سنگ است. یکی دیگر از دلایل به وجود آورنده سنگ کلیه از دیدگاه طب سنتی به تغذیه مربوط می شود. استفاده از برخی مواد غذایی می تواند باعث به وجود آوردن سنگ کلیه شود.

برای مثال مصرف ماکارونی بدون سبوس و نان هایی که از آرد سفید درست می شوند و فاقد سبوس هستند، می تواند باعث به وجود آوردن سنگ کلیه شود. نان و ماکارونی بدون سبوس باعث رشد و زیادشدن میکروب های بد داخل روده می شود و سموم این میکروب ها تولید سنگ صفرا و کلیه می کند. علاوه بر ماکارونی و نان بدون سبوس، غذاهایی که طبع سرد دارند می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه شوند.

برنامه غذایی افرادی که مستعد سنگ کلیه هستند باید زیرنظر متخصص طب سنتی باشد تا احتمال به وجود آمدن سنگ به حداقل برسد. مصرف لبنیات به ویژه شیر می تواند باعث ایجاد رسوب کلسیم در کلیه شود به همین دلیل باید این گروه از مواد غذایی را همراه با مصلح (ماده غذایی که باعث بهبود کیفیت یک ماده غذایی می شود) آن استفاده کرد تا باعث ایجاد سنگ کلیه نشود.

مصرف لبنیات همراه با مصلح

شیر و لبنیات باید حتما با مصلح مصرف شوند تا باعث رسوب کلسیم در کلیه ها نشوند. نوشیدن شیر به همراه دارچین می تواند برای این منظور مفید باشد. همچنین اضافه کردن عسل به شیر می تواند به هضم بهتر آن کمک کند و مانع از رسوب کلسیم در کلیه و سنگ کلیه شود.

بسیاری از افراد مواد غذایی را در وعده صبحانه قرار می دهند که طبع سرد دارند و باید با مواد غذایی که طبع گرم دارند جایگزین شوند؛ بری مثال برای صبحانه باید ارده، شیر و عسل استفاده کرد یا اینکه ارده را همراه با شیره خرما و انگور استفاده کرد.

خوردن نان، پنیر و گردو در شب توصیه می شود چون جذب کلسیم در شب بیشتر است و در کلیه رسوب نمی کند. کشک یک ماده غذایی است که در آن مقدار زیادی کلسیم وجود دارد و به سلامت استخوان ها کمک می کند، اما از دیدگاه طب سنتی این ماده غذایی در صورتی که با مصلح مصرف نشود می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود و کشک باید حتما با گردو خورده شود و اگر کشک به صورت مایع باشد باید داخل آن حتما نعناع و سیر داغ ریخت تا از رسوب در کلیه پیشگیری کنند.

برخی از افراد عادت دارند که همراه با ماهی ماست می خورند یا اینکه بعد از خوردن ماهی شیر می نوشند، انجام این کار در کوتاه مدت باعث می شود که مواد زائد و کلسیم در کلیه رسوب کند و باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شود. علاوه بر تغذیه، یک سری عادت ها وجود دارند که می توانند باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شوند؛ برای مثال نشستن بر زمین می تواند سنگ کلیه ایجاد کند.

خربزه ضدسنگ

برای درمان سنگ کلیه درمان های زیادی وجود دارد که متخصص طب سنتی با توجه به شرایط بیمار و نوع سنگ یکی از درمان ها را پیشنهاد می کند. یکی از درمان هایی که برای از بین بردن سنگ کلیه پیشنهاد می شود، استفاده از خربزه است. خربزه می تواند به عنوان یک دارو در درمان سنگ های کلیه موثر باشد و به بهبود عملکرد سیستم ادراری و کلیوی کمک کند.

یکی از راه هایی که در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه وجود دارد استفاده از تخم خربزه است. برای این منظور باید تخم خربزه را خشک کرد و بعد از بودادن آن را آسیاب کرد و خورد.

یکی دیگر از راه های استفاده از تخم خربزه این است که مقدار یک سیر (75 گرم) تخم خربزه را در یک پارچه توری مانند که می توان بالای آن را گره زد، ریخت و بعد آن را در یک و نیم تا 2 لیتر آب ریخت و جوشاند. جوشیدن این مخلوط تا زمانی که آب نصف شود باید ادامه داشته باشد، بعد از آن باید پارچه را از داخل آب درآورد و فشار داد تا شیره تخم خربزه از پارچه خارج شود. بعد از آن باید به این شیره یک قاشق غذاخوری پودر رازیانه اضافه شود. این ترکیب را باید در آش ریخت و می توان به آش، سیرک و والک (سبزی های کوهی) هم اضافه کرد.

خوردن یک قاچ (حدفاصل 2 خط روی خربزه یک قاچ محسوب می شود) خربزه با پوست، یکی دیگر از راه های از بین بردن سنگ کلیه است. افرادی که نمی توانند خربزه را با پوست بخورند می توانند آن را رنده کنند و بخورند. خربزه علاوه بر اینکه در درمان سنگ کلیه مفید است، می تواند به درمان مشکلات پروستات هم کمک کند.

افرادی که نارسایی کلیه دارند هم می توانند پس از مشورت با متخصص طب سنتی از خربزه استفاده کنند، مصرف خربزه به مدت 3 روز پشت سر هم می تواند تا حدود زیادی به درمان سنگ کلیه کمک کند.

خربزه ای که برای درمان سنگ کلیه استفاده می شود باید ارگانیک باشد در غیر این صورت، مقدار زیادی سموم وارد بدن می شود که می تواند مشکلات زیادی را برای بدن به وجود بیاورد. علاوه بر خربزه می توان برای درمان سنگ کلیه از پرتقال هم کمک گرفت.

برای این منظور باید 3 روز پشت سر هم از پرتقال به عنوان غذا استفاده کرد و در این مدت فرد نباید هیچ نوع ماده غذایی دیگری را بخورد، البته پرتقالی که برای این منظور انتخاب می شود باید شیرین باشد تا معده را اذیت نکند.

پرتقال حاوی ماده ای به نام «اگزالات» است و سنگ کلیه هم از «کلسیم اگزالات» ساخته شده است و زمانی که اگزالات پرتقال در کنار «کلسیم اگزالات» سنگ کلیه قرار می گیرد، باعث جداشدن کلسیم می شود و کلسیم جداشده از اگزالات از بدن خارج می شود.

طالبی یا روغن بادام؟!

یکی از راه های درمان سنگ کلیه خوردن طالبی است. افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند باید به مدت 14 شب به جای شام فقط طالبی بخورند. طالبی را نباید در صبح زود

ادامه نوشته

۹خاصیت هندوانه قرمز برای بدن

هندوانه حاوی چندین نوع از ترکیبات فنولیک طبیعی است که در کاهش التهاب بدن مفید می باشد و لذا می تواند به عنوان یک روش جایگزین طبیعی برای پیشگیری یا درمان بیماری های التهابی مزمن به کار گرفته شود.

به گزارش مجله سلامت، بسیاری از اتفاقات در فصل تابستان می توانند به خاطره ای بی نظیر تبدیل شوند که هر گاه در طول سال به آن ها فکر کنید لبخند بر لب هایتان خواهد آمد و به یاد تابستان شگفت انگیز خود خواهید افتاد. برخی از این چیزها که می توانند به خاطره ای بی نظیر تبدیل شوند درست کردن کباب در باربیکیوی حیاط پشتی منزلتان و یک سینی پر از هندوانه های تازه، رسیده و آب دار است که با خوردن آن ها و چشیدن طعم لذت بخششان هرگز تابستان خود را فراموش نخواهید کرد.

اکثر مردم این میوه خوش طعم و خوش بو را دوست دارند، اما بعضی از مردم به خوبی متوجه شده اند که هندوانه ها علاوه بر داشتن عطر و طعمی بی نظیر دارای مواد غذایی منحصر به فردی نیز هستند و همین ویژگی های منحصر به فرد توانسته این میوه را به یک میان وعده کاملا سالم تبدیل می کند.

در این مقاله با ۹ خاصیت شگفت انگیز هندوانه آشنا خواهید شد:

هندوانه برای قلب شما خوب است

هندوانه رنگ قرمز جذاب و دلربای خود را مدیون آنتی اکسیدان قدرتمندی تحت عنوان lycopene است که در گوجه فرنگی نیز به وفور یافت می شود.

در سال های اخیر، lycopene توسط جامعه علمی به عنوان یکی از مواد مغذی مهمی که از اهمیت شایان توجهی برای سلامت قلبی عروقی برخوردار است شناخته می شود. مصرف غذاهای غنی از lycopene، مانند هندوانه، باعث بهبود جریان خون شده و LDL را که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می شود کاهش می دهد؛ به دلیل برخورداری از این مزایا به جرات می توان گفت که lycopene موجود در هنودانه برای قلب شما مفید است.

هندوانه برای استخوان های شما مفید است

یکی دیگر از مزایای استفاده از غذاهای غنی از lycopene این است که با کاهش استرس اکسیداتیو ، که می تواند منجر به مشکلات و عارضه های استخوانی شود سلامت استخوان شما را بهبود خواهد بخشید. مطالعات اخیر نشان داده اند که lycopene ممکن است یک درمان طبیعی جایگزین برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان، به ویژه در زنان بعد از یائسگی باشد.

عملکرد ورزشی فرد را بهبود می بخشد

هندوانه منبع غنی ای از citrulline است و citrulline نیز یک اسید آمینه غیر آلفا است که بر اساس تحقیقات اخیر انجام شده استفاده از اسید آمینه های ضروری را در طول ورزش افزایش می دهد و گردش خون را سریع تر به جریان می اندازد. بنابراین خوردن هندوانه را قبل و بعد از تمرینات ورزشی در دستور غذایی خود بگنجانید، زیرا می تواند زمان ریکاوری پس از تمرین را کاهش داده و به افزایش سطح هورمون رشد پس از تمرین های مقاومتی کمک کند.

کاهش چربی بدن

بدن ما انسان ها به طور طبیعی citrulline موجود در هندوانه را به آرژنین موجود در کلیه ها تبدیل می کند. شواهد اولیه ای که از طریق مطالعات حیوانی به دست آمده نشان می دهد که تبدیل سیترولین به آرژینین ممکن است به جلوگیری از انباشت بیش از حد چربی در سلول های چربی بدن کمک کند و لذا به آسانی سبب چربی سوزی گردد.

هندوانه بدن شما را غنی از آب می سازد

همانطور که از نام این میوه ی فوق العاده نیز پیداست، هندوانه (Watermelon) پر از آب است. اما علاوه بر وجود آب، این میوه بی نظیر منبع خوبی از الکترولیت ها است که به بدن شما کمک می کند تا هیدراته بماند و علاوه بر این به سرعت مواد معدنی ای را که هنگام عرق کردن از دست داده اید جایگزین خواهد کرد.

هندوانه یک میوه ی ادرار آور طبیعی است

هندوانه یک میوه ی ادرار آور طبیعی است که به بدن ما کمک می کند تا جریان ادرار را افزایش دهد، اما بر خلاف قهوه یا الکل، فشار بیش از حدی را به بدن ما وارد نمی کند. مصرف منظم هندوانه باعث کاهش فشار اعمال شده بر کلیه ها می شود و در عین حال سبب می شود که بدن شما مایعات اضافی خود را به راحتی دفع نماید.

هندوانه التهاب را کاهش می دهد

هندوانه حاوی چندین نوع از ترکیبات فنولیک طبیعی است که درکاهش التهاب بدن مفید می باشد و لذا می تواند به عنوان یک روش جایگزین طبیعی برای پیشگیری یا درمان بیماری های التهابی مزمن به کار گرفته شود.

هندوانه عارضه ی مغز مه آلود را کاهش می دهد

هندوانه منبع خوبی از پتاسیم است و این ماده نیز یک آیتم حیاتی برای عملکرد مناسب بدن می باشد. علاوه بر این، سطوح پایین پتاسیم می تواند منجر به اختلال مغز مه آلود و سردرگمی شود، زیرا در صورت عدم وجود سطوح کافی از این ماده معدنی بسیار حیاتی در بدن، سیگنال های الکتریکی که باعث تحریکات مغزی می گردند قطع خواهند شد.

هندوانه باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود

علاوه بر برخورداری از مزایای دیگر، هندوانه یک روش خوشمزه برای دریافت دوز روزانه ویتامین C است. در واقع یک برش از آن حاوی حدود ۱۶٪ ویتامین سی مورد نیاز روزانه ی شما می باشد. ویتامین C یکی از محرک ترین و موثر ترین مواد مغذی موجود در بدن می باشد و وجود این ماده در بدن به بهبود ایمنی و افزایش سلامت کلی بدن کمک خواهد کرد.

بهترین نوع هندوانه چیست؟

هندوانه میوه ای است که هر چه رسیده تر باشد مزایای آن بیشتر خواهند بود.

وقتی که هندوانه برسد گوشت آن از سفید به رنگ صورتی و یا قرمز در خواهد آمد، در چنین شرایطی نه تنها این میوه شیرین تر و خوشمزه تر می شود، بلکه حاوی مواد مغذی بیشتری نیز خواهد بود، زیرا چگالی آنتی اکسیدان های آن به تدریج افزایش می یابد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هندوانه ی شما کاملا رسیده باشد تا بتوانید نه تنها از طعم دلپذیر آن بلکه از مواد مغذی موجود در آن نیز لذت ببرید.

 

با خواص جالب سیر تازه آشنا شوید

خواص تغذیه سیر تازه

این سبزی چند روزه ترد و تازه به میزان کافی ویتامین C، فسفر، منگنز، کلسیم، روی، مقدار کمی آهن و انواع ویتامین‌های B. را در خود به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از مواد بسیار ارزشمند که در سیرتازه زیاد وجود دارد آلیسین Allicin است. آلیسین که بر اثر تبدیل آنریم آلیناز Alliinase بوجود می‌آید آنتی اکسیدانی بسیار قدرت‌مند است.

میزان کم کالری سیرتازه- هر شاخه ۵ گرم – و اسید‌های ارگانیک و سولفور موجود در آن سیر را به یکی از منابع تغذیه‌ای مهم تبدیل کرده است.

خواص سلامتی سیر تازه

سیرتازه سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. گردش جریان خون را بهبود می‌بخشد. سلامت قلب را تضمین و از تشکیل سلول‌های سرطان و ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

یک به یک با جزییات این خواص را بررسی می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی

مثل سیر رسیده که بوته‌ای سفید رنگ با حبه‌های منظم چیده شده است، سیرتازه بهاره یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می‌شود. استفاده از سیرتازه درست مثل این است که شما ازیک واکسن قوی برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرده اید.

سیرتازه نه تنها بدن شما را در برابر انواع سرماخوردگی‌ها محافظت می‌کند بلکه به دلیل نقشی که در تولید گلبول‌های سفید دارد یک بدن قوی و مقاوم خواهید داشت تا هیچ میکرب و باکتری و ویروسی جرات نزدیک شدن به بدن را نداشته باشد.

دستگاه گوارش سالم‌تر

سیرتازه خاصیت ضد التهابی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل با استفاده از این سبزی تازه مشکلات گوارشی بخصوص در روده‌ها از بین می‌رود. خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی سیرتازه کمک می‌کند تا باکتری‌های دستگاه گوارش به حد تعادل برسد.

گردش بهتر جریان خون

سیرتازه ویتامین C. زیاد و آهن و مواد معدنی دارد که همه برای گردش بهتر جریان خون در اعضا بدن و سلول‌ها مفید است.

تولید گلبول‌های قرمز جدید خون که خاصیت دیگر سیرتازه است باعث می‌شود تا اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن بهتر انجام شود. با اکسیژن رسانی بهتر سوخت و ساز سلولی و تغذیه سلول‌ها هم به نوبه خود بهتر و بیشتر می‌شود و بدن سالم تری خواهید داشت.

محافظت از قلب

تحقیقات متعدد نشان داده است آلیسین Allicin موجود در سیر و سیرتازه کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. به همین دلیل سیر یکی از سبزی‌هایی است که مانع از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.

واکسن سرطان

با خوردن سیر به دلیل منبع تغذیه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها خطر ابتلا به سرطان یا بروز مجدد آن تقریبا صفر می‌شود. علاوه بر سرطان برای هر بیماری دوره‌ای سیر یک روش درمانی گیاهی فوق العاده است.

سم زدایی بدن

از آن جا که در زندگی امروز هر چه قدر هم رعایت کنیم انواع و اقسام سموم وارد بدن می‌شود لازم است هر چند وقت یک بار یک برنامه سم زدایی برای بدن تدارک ببینم. پس وقتی سیرتازه در اختیار دارید درست مثل یک خانه تکانی، تا می‌توانید سیرتازه میل کنید تا کبد، کلیه و خون از کلیه سموم و فلزات سنگین پاک شده و یک بدن سالم داشته باشید.

انتخاب سیرتازه و نحوه نگهداری

زمانی که سیر تازه به بازار می‌آید، آن‌هایی را که درست مثل پیازچه هستند خریداری کنید. چون در سیر‌های تازه بزرگتر حبه‌ها در حال شکل گرفتن است و پوسته‌های زیادی دور آن وجود دارد و مجبور می‌شوید بیشتر این سبزی پرخاصیت را دور بریزید. دسته سیر تازه را در یک کاغذ مرطوب و بعد در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. با این روش می‌توانید آن‌ها را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید آن‌ها را شسته و هم ساقه و هم برگه‌های سبز را به قطعات ریز تقسیم و در کیسه‌های کوچک به اندازه نیازتان بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری بگذارید تا ماه‌های بعد هم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

ولی پیشنهاد نت نوشت این است: در چند هفته‌ای که سیر تازه به بازار می‌آید تا می‌توانید از تازه آن استفاده کنید.

از همه قسمت‌های سیر تازه استفاده کنید

درست مثل پیازچه وقتی سر ریشه‌ای سفید سیرتازه را بزنید، قسمت سفید را برش داده و پوسته رویی را جدا کنید. از آن جا که ساقه‌های سبز سیرتازه مثل ساقه‌های پیازچه سرشار از موادمعدنی است ساقه‌هایی را که سبز هستند دور نریزید. بلکه آن‌ها را تمیز کرده و بشویید. با خرد کردن سیرتازه و ساقه‌های سبز می‌توانید از آن‌ها در سالاد، پخت انواع سوپ و آش همراه با سایر سبزیجات یا حتی به عنوان سبزی خوردن استفاده کنید. یا آن را خرد کرده و در سبزی پلو همراه با سایر سبزیجات مخصوص پلو استفاده می‌کنند.

با خرد کردن ریشه و ساقه ترکیبی از رنگ‌های سبز و سفید با خواصی بی شمار دارید که در بیشتر غذا‌ها از جمله پیتزا یا نان سیر می‌توانید از خواص جادویی سیر استفاده کنید.

نگران بوی سیرتازه نباشید، چون برخلاف بوته سیر، سیرتازه بوی ملایمی دارد و با خوردن کمی کاهو و جعفری و گشنیز هم بدن تان را بیشتر سم زدایی کرده اید و هم بوی سیر کاملا از بین می‌رود.

آموزش نصب ویندوز در حالت UEFI و GPT برای کامپیوتر و لپ تاپ

آموزش نصب ویندوز در حالت UEFI و GPT برای کامپیوتر و لپ تاپ

در ویندوز 7 نسخه ای اولیه از UEFI در هسته ویندوز قرار گرفت، نصب ویندوز 7 در این حالت تغییر زیادی را در سرعت ویندوز 7 ایجاد نمی کند. اما در ویندوز 8 به بالا بدلیل ایجاد قابلیت های جدیدی همچون Secure Boot، کنترل کامل بایوس از طریق UEFI، با نصب ویندوز در این حالت سرعت ویندوز بسیار بالا رفته و به ندرت کندی در این سیستم عامل بوجود می آید.

 

نصب ویندوز در حالت GPT و MBR
1. در صورتی که در زمان نصب ویندوز با پیغام زیر مواجه می شوید:

Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is of the GPT partition style 

 

خطای نصب ویندوز بصورت MBR در سیستمی که نصب ویندوز بصورت UEFI و GPT انتخاب  شده است

 
دلایل بوجود آمدن این پیغام:
  • Partition Style شما به صورت GPT است.
  • ویندوز شما به صورت UEFI درحال نصب نمی باشد، بعبارت دیگر، دیسک/ فلش مموری توسط شما و یا سیستم به صورت عادی MBR بوت شده است. (هنگامی که استایل پارتیشن بندی هارد شما GPT باشد ویندوزی که روی آن نصب می شود الزاماً باید به صورت UEFI  نصب شود)

در لپ تاپ هایی که ویندوز اورجینال دارند از زمان ویندوز 8 در کارخانه Partition Style هارد دیسک به صورت GPT انجام میشه و ویندوز به صورت UEFI نصب شده است.

 

A. برای نصب ویندوز در این حالت باید یکی از موارد زیر را در اختیار داشته باشید : 

 
B. چگونه بفهمیم DVD یا ایمیج ISO که در اختیار داریم حاوی فایل های مورد نیاز است؟
  • وارد فایل های داخل DVD شوید.
  • پوشه EFI را باز کنید.
  • درصورتی که دو پوشه Microsoft و Boot وجود داشت DVD دارای فایل های UEFI است.
 

C. بوت DVD / فلش مموری:

پس از تهیه DVD یا فلش مموری حاوی فایل های مورد نیاز وارد منوی بوت سیستم شوید. با دو گزینه زیر مواجه خواهید شد:
  • یکی از گزینه ها نام DVD رایتر/فلش مموری تنها نوشته شده است.
  • دومین گزینه قبل از نام DVD رایتر/فلش مموری عبارت UEFI نوشته شده است. (این گزینه را انتخاب کنید)
 
در لپ تاپ های ASUS: هنگام مشاهده لوگو ASUS کلید F2 را فشار داده و سپس از منوی Save & Exit گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.
در لپ تاپ های Lenovo : هنگام مشاهده لوگو Lenovo کلید fn + F12 را فشار دهید.
سایر لپ تاپ ها و سیستم ها نیز شبیه این دو لپ تاپ هستند ...

انتخاب دیسکUEFI از منوی بایوس
 
پس از انتخاب، فایل های ویندوز لود شده و به مراحل ابتدایی نصب ویندوز می رسیم. در صورتی که موقع نصب ویندوز درایو های شما به این صورت بود ویندوز کنونی شما UEFI است.

1. یک درایو 300 مگابایتی بنام Recovery (در برخی سیستم ها این پارتیشن ساخته نمی شود و وجود ندارد)
2. یک درایو 100 مگابایتی بنام System
3. یک درایو 128 مگابایتی بنام MSR

چگونه بفهمیم ویندوز کنونی UEFI است

حال شما باید درایو Primary را انتخاب کرده و ویندوز را نصب کنید.


2. در صورتی که با پیغام زیر مواجه می شوید.

Windows cannot be installed to this disk. the selected disk has an MBR partition table. on EFI systems, Windows can only be installed to GPT disks.

خطای نصب ویندوز بصورت GPTدر سیستمی که نصب ویندوز بصورت عادی MBR انتخاب  شده است
 
دلایل بوجود آمدن این پیغام:
  • Partition Style شما به حالت عادی MBR است.
  • دیسک/ فلش مموری توسط شما و یا سیستم به صورت UEFI بوت شده است.

 

برای رفع این پیغام مراحل زیر را انجام دهید:

  • دیسک را به صورت عادی بوت کنید. در لیست بوت اگر برای دیسک یا فلش مموری دو گزینه مشاهده کردید گزینه ای رو انتخاب کنید که UEFI قبل از آن نوشته نشده باشد.
  • وارد تنظیمات بایوس شوید در صورتی که Boot Mode روی UEFI قرار دارد آن را به Legacy تغییر دهید. (برخی از سیستم ها و لپ تاپ ها  UEFI به صورت روشن/خاموش قرار گرفته که باید آن را خاموش کنید.)
  • وارد تنظیمات بایوس شوید در صورتی که Secure Boot روشن است(در صورت وجود)  آن را خاموش کنید.
  • در صورتی که فلش مموری بوتیبل کرده اید طبق این آموزش بوتیبل کنید:آموزش بوتیبل کردن فلش مموری برای نصب ویندوز
 

3. در صورتی که ویندوز کنونی شما عادی بوده و می خواهید ویندوز را به تمایل شخصی خودتان به صورت UEFI نصب کنید.

پارتیشن استایل قدیمی و پر کاربرد MBR تنها قادر به پشتیبانی و فرمت دیسک هایی تا حداکثر ظرفیت 2.2 ترابایت است، به همین دلیل در صورتی که هارد های 3 یا 4 ترابایت یا بیشتر را خریداری کرده اید باید به صورت GPT فرمت شود و اگر بخواهید ویندوز روی آن نصب کنید به اجبار ویندوز باید به صورت UEFI نصب شود.
برای نصب ویندوز در این حالت موارد زیر را انجام دهید.

مرحله 1 : شما پارتیشن بندی MBR دارید که باید به GPT تبدیل شود. برای این کار باید پارتیشن بندی کنید که تمام فایل های شما حذف می شود! پس باید فایل ها و اطلاعات خود را به یک هارد اکسترنال انتقال داده و سپس پارتیشن بندی کنید. (طبق آموزش این مطلب)

...:::: توجه داشته باشید تبدیل بلعکس GPT به MBR نیز نیازمند پارتیشن بندی مجدد است :::...

 
مرحله 2: شما نیاز به یک DVD/فلش مموری حاوی فایل های مورد نیاز دارید. که باید طبق بخش اول این آموزش آن را تهیه کرده و سپس بوت کنید. (معمولاً هنگام بوت بجای لوگوی ویندوز لوگوی سازنده ظاهر می شود که نشان از بوت شدن صحیح ویندوز در حالت UEFI است)

مرحله 3 : پس از بوت DVD/فلش مموری طبق روال همیشگی به بخش انتخاب درایو می رسید. جهت تست صحیح بودن مراحل انجام شده سعی کنید یک درایو را انتخاب کنید و به ادامه نصب بروید، در صورتی که با پیغام بخش دوم مواجه شدید همه چیز درست است! در غیر این صورت مراحل انجام شده را اشتباه انجام داده اید.
 
مرحله 4 : با استفاده از کلید Delete کل پارتیشن های خود را پاک کنید (همانند تصویر زیر)

کلیه پارتیشن ها حذف شده اند
مرحله 5 : بر روی New  کلیک کنید.
مرحله 6 : سپس ظرفیتی برای درایو C انتخاب کنید. (دلخواه است مثلاً 100 گیگابایت معادل 102400 مگابایت)
مرحله 7 : با ساخت درایو C  تعداد 4 پارتیشن ویژه مخصوص UEFI /GPT ایجاد می شوند. ( Recovery - System - MSR - Primery)
مرحله 8  : سایر درایو ها را نیز به دلخواه پارتیشن بندی کنید.
مرحله 9 : پس از انجام مراحل قبل پارتیشن چهارم یا همان Primery را انتخاب و ویندوز را نصب کنید.
 
نکته بسیار بسیار مهم : Recovery, System, MSR رو به هیچ عنوان نباید حذف کنید مگر اینکه بخواید به حالت عادی برگردید آن هم وقتی امکان پذیر هست که تمام پارتیشن ها رو دوباره حذف کنید یا با نرم افزار های جانبی GPT رو به MBR تبدیل کنید.


اگر یکی پارتیشن های MSR یا System را حذف کرده و نمی توانید ویندوز نصب کنید:

دیسک/فلش مموری رو به صورت UEFI بوت کنید سپس در مراحل نصب ویندوز پارتیشن اول یا همان درایو C را حذف کنید و دوباره بسازید ویندوز به صورت خودکار پارتیشن های سیستم و MSR  (و گاهی اوقات Recovery) را به صورت خودکار ایجاد می کند. در صورتی که پس از تلاش نتوانستید پارتیشن های مورد نیاز را بسازید دو روش وجود دارد:

  • یک ویندوز 7 بوتیبل بوت کنید، فایل ها رو به هارد اکسترنال کپی کنید و دوباره پارتیشن بندی کنید.
  • یا با استفاده از نرم افزار هایی مثل AOMEI Partition Assistant پارتیشن بندی هاردتون رو از GPT به MBR تبدیل کنید. (پیشنهاد نمیشود)
ادامه نوشته

بهترین وبلاگ جهان

..

بهترین 

        وبلاگ

                جهان

                       s.s.a.a

عید سعید فطر مبارک -1397

باسلام

عید سعید فطر مبارک

 

 مقدار وجوهات شرعی اعم از فطریه و کفاره روزه و... توسط دفتر مقام معظم رهبری اعلام شد.  به گزارش خبر

مقدار وجوهات شرعی اعم از فطریه و کفاره روزه و... توسط دفتر مقام معظم رهبری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقدار وجوهات شرعی اعم از فطریه و کفاره روزه و... توسط دفتر مقام معظم رهبری اعلام شد.

مبلغ وجوهات بر اساس مقادیر زیر است:

کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر): ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال

کفاره یک روز قضای روزه عذر: ۲۵،۰۰۰ ریال

حداقل فطریه برای هر نفر: ۸۰،۰۰۰ ریال

کفاره عهد برای هر مورد (اطعام ۶۰ فقیر): ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال

کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام ۱۰ فقیر): ۲۵۰،۰۰۰ ریال

یک دوره ختم قرآن: ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال

هر مورد قربانی: ۹،۰۰۰،۰۰۰ ریال

یک سال نماز قضا: ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال

یک ماه روزه قضا: ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال

 
 
ادامه نوشته

زمان انجام پایا از 17 اردیبهشت ماه

به گزارش بانک مردم به نقل از اخبار بانک، چند ماه پیش بود که بانک مرکزی در بخشنامه ای که نارضایتی های بسیاری نیز در بر داشت اعلام کرد تسویه سامانه پایا یک بار در روز انجام می شود. زمان تسویه در هر روز نیز بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ انجام می گرفت و اگر پس از این زمان انتقال وجه پایا از طریق همراه بانک ارسال می شد در ساعت ۱۷ روز بعد به بانک مقصد واریز می شد. این دستورالعمل نارضایتی های بسیاری را در بین استفاده کنندگان از سامانه پایا ایجاد کرده بود. البته بانک مرکزی اعلام کرده بود که بزودی تسویه سامانه پایا دو بار در روز انجام خواهد شد. این دستورالعمل چند روزی است که اجرایی شده و تسویه سامانه های پایا دو بار در یک روز انجام می شود. اگر بین ساعت ۱۷ بعدازظهر تا ساعت ۴ صبح انجام شود حدود ساعت ۵ صبح در بانک مقصد به حساب واریز می شود. همچنین اگر بین ساعت۵ صبح تا ۱۶ عملیات پایا انجام شود حدود ساعت ۱۷ به حساب مقصد واریز خواهد شد.